Українців турбує доля малого та середнього бізнесу

09.03.2018 12:54   Опубліковано : Наталія Чернівецька
Джерело: forpost.lviv.ua

 

Чи відбудеться в Україні ліквідація спрощенців та яке майбутнє чекає на малий і середній бізнес? Це питання щодня турбує багатьох громадян.

Гадаю, кожному з нас, слід уважно прочитати що саме законодавець має на увазі під «реформуванням спрощеної системи оподаткування», бо це, прямо чи опосередковано, торкнеться усіх.

Суттєвою перевагою спрощеної системи оподаткування є зменшення податкового тиску на представників малого та середнього бізнесу. Саме започаткування спрощеної системи оподаткування у 1998 році зумовило динамічний розвиток малого та середнього бізнесу. Чому – бо перебування на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності передбачає звільнення від багатьох податків (зборів), відповідно відсутність звітності з них, неможливість проведення численних перевірок у цих питаннях, неможливість застосування штрафних санкцій (тиск) та зменшення витрат бізнесу на власне адміністрування. Тобто співвідношення дохід\простота очевидно позитивне. Зараз, спрощена система оподаткування є доступною для ФОПів та юридичних осіб, передбачає певні обмеження за видами діяльності,обсягом доходів, кількістю найманих працівників,при цьому все ще залишається доступною для багатьох.

Що ж пропонується проектом у частині «реформуванням спрощеної системи оподаткування»? Згідно пояснювальної записки проект спрямований на : «вирівнювання умов оподаткування для реального великого бізнесу, зменшення можливостей оптимізації податків на заробітну плату з використанням платників єдиного податку, виведення з тіньового обігу готівкових коштів, які обертаються в галузі роздрібної торгівлі внаслідок діючого на сьогоднішній день регулювання спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності в інтересах не малого, а реального великого бізнесу.».

А досягнути цієї мети (в інтересах «реального великого бізнесу») пропонується шляхом дуже простих та зрозумілих кроків.

Обмеження:

- зміна видів діяльності, які дають право перебувати на другій групі платників єдиного податку другої групи,

2. Заборона:

- повна ліквідація третьої групи платників єдиного податку з можливістю переходу на другу групу лише для фізичних осіб-підприємців, які відповідають вимогам для такої групи

- для платників із видами діяльності (широкий перелік, включно із ресторанним господарством) – взагалі застосовувати спрощену систему.

Спрощена система, за таких змін, стає малодостопуною. Для юридичних осіб взагалі недоступною. Збільшаться витрати на адміністрування, співвідношення простота/ дохід перестає бути прийнятним. На жаль, такі прості кроки, суперечать усьому, що впродовж багатьох років вважали реальними досягненнями у сфері економіки, чим обґрунтовували доцільність запровадження спрощеної системи оподаткування і звітності. Пропоновані зміни свідчать про посилення тиску, можуть мати наслідком відмирання малого та середнього бізнесу, призвести до втрати чисельності робочих місць та скорочення надходжень до бюджету. У короткостроковій перспективі так, спрацює. Але чи йдеться про розвиток і планування на роки?

Бізнесу залишається сподіватись, що проект ніколи не стане законом, або не сподіватись, а починати активно діяти на випередження.

Автор: Ірина Кравець

За матеріалами http://forpost.lviv.ua 


Читайте більше на RvNews.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: forpost.lviv.ua