Міністр пояснив, як діятиме монетизація пільг на проїзд у громадському транспорті
Джерело: Новинарня
Кабінет Міністрів на своєму засіданні в середу, 14 березня, ухвалив рішення про монетизацію пільг на проїзд у громадському транспорті.
Про те, яких змін слід чекати після ухвалення цієї постанови, міністр соціальної політики Андрій Рева розповів сайту 112.ua.
Для чого потрібна монетизація?
Монетизація пільг на проїзд передбачена законом № 1774 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України”, ухваленим Верховною Радою 6 грудня 2016 року. Законом було передбачено, що порядок монетизації визначає Кабінет міністрів. 14 березня 2018 року уряд цей порядок визначив. Але чи буде цим користуватися місцева влада – питання до неї.
Як пояснює міністр соцполітики, ухвалення постанови – це спроба виконавчої влади унормувати стосунки між державою, громадою, перевізником і людиною, а також механізм відшкодування коштів за перевезення пільговиків, якого в Україні досі немає. Перевізники возять пільгові категорії громадян власним коштом, тому нерідко трапляються випадки, коли людей, які мають право на пільгу, висаджують з транспорту.
Як донині було унормовано питання відшкодування перевізникам?
До 2017 року компенсація за перевезення пільговиків перевізникам мала виділятися з державного бюджету. Але в рамках децентралізації це право передали місцевим органам влади. Вони можуть просто виплачувати певні суми з бюджету, але тоді їх розмір непросто обґрунтувати. Відтепер вони можуть видавати кошти людям. Як видавати – у готівковій чи безготівковій формі – має вирішувати місцева влада. Це право регіонів.
Як їздитимуть пільговики, поки місцева влада визначатиме порядок монетизації?
Так само, як і зараз. Монетизація – не є обов’язковою вимогою. Сьогодні відшкодування пільг за перевезення є обов’язком місцевих рад, місцевих органів самоуправління. У який спосіб вони це зроблять – мають вирішувати самі. Якщо вони не бажають користуватися механізмом, вони його не вводять. Але якщо вони хочуть монетизувати пільговий проїзд, то зобов’язані робити так, як написано в постанові уряду.
Окрім того, уряд затвердив державні соціальні нормативи перевезень – це мінімальні нормативи, серед яких перераховано всі категорії, які мають право на пільговий проїзд. Досі вони були прописані в різних законах, а тепер ще й перераховані в одній постанові. У документі також є норма про те, що місцеві органи влади мають право збільшувати число цих категорій і переглядати нормативи у бік збільшення. При цьому зменшувати їх вони не можуть.
Чи поширюється монетизація пільг на проїзд у маршрутках?
Монетизація пільгового проїзду може розповсюджуватись на всі види транспорту, які не є “таксі”. Зокрема це всі види міського транспорту і міжміського автотранспорту. На маршрутки, які працюють у режимі маршрутного таксі, норми постанови поширюватися не можуть.
Як це має діяти на практиці?
У постанові Кабміну визначено норми поїздок. Якщо ми говоримо про монетизацію поїздок на міському пасажирському транспорті, обласна державна адміністрація протягом двох місяців затверджує вартість поїздки до компенсації, і далі місцева рада ухвалює рішення, на основі якого пільговики отримують гроші.
Якщо людина, яка має право на пільговий проїзд, приїхала до іншого міста, то вона сплачує за проїзд на загальних умовах. Але після повернення додому звертається з талоном до служби соціального захисту населення за місцем проживання, і якщо монетизація запроваджена, їй компенсують витрати.
Передбачено, що кошти на монетизацію пільг будуть виділятись з місцевих бюджетів.
Чи буде хтось стежити за тим, щоб пільговики витрачали отримані кошти тільки на оплату проїзду?
Ні. Якщо вам дали в руки гроші, це – ваші гроші.
Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: Новинарня