Кому в результаті протистоянь віддали гаражі на «Алясці»?
Джерело: TeNews
Вже близько семи років триває боротьба членів обслуговуючого гаражного кооперативу «Аляска Авто». Намагаючись відстояти свої законні права, чоловіки буквально пооббивали пороги чиновницьких кабінетів… Єдиний, хто все ж вникнув у ситуацію, почув людей та став на їхню сторону – голова Тернопільської ОДА Степан Барна. І от, за крок до того, як гаражі, нарешті, зможуть стати законною власністю автомобілістів, знову насувається «буря».
На заваді тому, що члени кооперативу «Аляска Авто» ніяк не можуть добитися справедливості, «темні» плани керівництва заводу «Промінь». Вони хочуть порізати на металобрухт не лише сам завод, а й віддати під забудову територію гаражного кооперативу. Не складно передбачити, які методи можуть застосувати ті, кому «перейшли дорогу».
Але про все по-порядку.
Спорудження гаражних боксів їх власники, а це колишні працівники тернопільських підприємств, які в роки економічної кризи фактично були викинуті на вулицю, здійснювали за власні кошти. Це було майже два десятки років тому. Тоді у них не виникало жодних проблем, адже своєчасно розраховувалися за оренду з державним науково-технічним підприємством «Промінь», на території якого знаходилися гаражі і яке, відповідно, займалося обслуговуванням автостоянки. Проблеми розпочалися після того, як у жовтні 2012 року підприємство, не попередивши власників гаражів, в односторонньому порядку розірвало діючі угоди та припинило постачання електроенергії для потреб освітлення та охорони території.
Члени гаражного кооперативу небезпідставно стверджують, що тодішнє керівництво ТДНТП «Промінь» зловмисно хотіло використати її більш вигідно для самих себе.
І по цьому були конкретні приклади. Починаючи з 2001 року ТДНТП «Промінь» вилучило земельні ділянки і віддало в користування різним організаціям та приватним особам 10,2 га землі із загальної площі 24,13096 га, зокрема: ПП «Інтеграл» – 1,1341 га, ФОП Кропива – 2, 232 га та іншим. Всі дані про вилучення занесено до Державного акту на право постійного користування землею (серія та номер: ІІ – ТР № 001553 від 05.12.2000 року).
Та навіть більше, свого часу «Промінь» добровільно передав ділянку, де розташовані гаражі, в міську раду для житлового будівництва. Це вже точно означало, що гаражні бокси поріжуть на брухт, і автомобілістам ніхто не компенсує вкладень, незважаючи на те, що вони завжди були сумлінними орендарями. Протестами та зверненням у суд, членам кооперативу, все ж вдалося захиститися… на якийсь час…
Заплановану під забудову землю відсудили назад до підприємства, передбачивши уже цільове призначення «для будівництва і обслуговування гаражів». Звісно, люди сподівалися на справедливе ставлення підприємства. «Промінь» мав би передати землю з гаражами в ОДА, щоб після дотримання необхідних процедур, її вже змогли отримати люди. Навіть від центрального концерну «Укроборонпрому» не було заперечень, позаяк для потреб заводу територія все одно не використовувалася.
Таким чином, підприємство «Промінь» володіє майже 6 гектарами землі у мікрорайоні «Аляска», де багато років функціонував гаражний кооператив. Автомобілісти мали угоди по оренді і мають законне право на приватизацію гаражів. Однак місцевому керівництву підприємства, очевидно, хотілося крутити якісь оборудки. Дирекція «Променю» як не хотіла, так і не хоче давати дозвіл на приватизацію. Звісно віддати територію під будівництво будинку їм би було вигідніше, ніж віддати людям під гаражі.
Члени кооперативу не раз приходили і з протестами під стіни ОДА, і на прийом до керманича області. Ставши на бік людей, тодішній Голова ТОДА CтепанБарна видав розпорядження про припинення права постійного користування земельною ділянкою, щоб перевести землю гаражного кооперативу до земель запасу державної власності на території Тернопільської міської ради. Підставами для цього стали відповідні статті Земельного Кодексу, положення Закону «Про землеустрій» та інші нормативні документи. Також є Клопотання держінспектора з контролю за використанням та охороною земель та рекомендації відповідної комісії. Це стало першим кроком до того, щоб справедливість нарешті перемогла на користь людей.
Добре знає ситуацію на своєму окрузі депутат міськради Михайло Ібрагімов. За його словами ті, хто має важелі впливу, довгі роки просто не хотіли почути людей. «Насправді як Промінь, так і Укроборонпром цю землю не використовували в своїх цілях. І всі заяви та коментарі стосовно того, що це стратегічна земля для сектору оборони – це лукавство. Бо територія, де знаходяться гаражі, навіть в іншому місці, ніж розташоване саме підприємство, тобто за межам заводу як такого. Багато хто на цьому маніпулює, нібито це землі Укроборонпроому і це військовий завод. Бо ця ділянка ніколи не мала стосунку до виробничого процесу, там не було ні цехів, нічого такого. Тому говорити про те, що хтось послабив обороноздатність – нонсенс», - зазначає Михайло Ібрагімов.
Останній документ, який знову ж таки захищає автомобілістів – це ще одне Розпорядження Голови ОДА, яким ділянки під гаражами надаються людям в оренду на 10 років.
Як зазначив зі свого боку Степан Барна, він вважає своїм обов’язком зробити все, щоб люди таки перемогли у цьому довготривалому конфлікті.
«Впродовж останніх п’яти років ми активно займалися цим питанням. І нарешті зробили те, що буде на користь людям. Тепер у них є вдосталь часу аби приватизувати земельні ділянки. Ми звернули увагу на найвищу цінність і найвищий закон - громадянина нашої держави. А це – найважливіше», - наголосив він.
Коли, здавалося б усе встало на свої місця, і автомобілісти своєю згуртованістю домоглися захисту своїх прав, знову насувається скандал. Ходять чутки, що правоохоронні органи вже готуюся до розслідувань у цій справі. На чий бік вони стануть – передбачити складно, особливо враховуючи останні події в Україні, де фігурують люди в погонах.
Нестор Кислюк
Читайте більше на TeNews.
Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: TeNews