Яке майбутнє у поліської «кукушки»?

02.07.2019 22:05   Опубліковано : Любомир Тлумак
Джерело: RvNews

Найдовша в Європі вузькоколійка Антонівка – Зарічне, що пролягає на півночі Рівненської області, має всі шанси стати не лише перлиною Поліського краю, а й історією, яка на межі зникнення. Незважаючи на те, що вона чи не єдина у світі, що залишилась у первозданному вигляді.

Уже понад півроку стоїть питання про закриття вузькоколійної "кукушки" (так її називають місцеві мешканці). А все тому, що коштів на ремонт техніки катастрофічно не вистачає. Старі зношені деталі виходять з ладу.

А сама вузькоколійка є збитковою. Власником її є "Укрзалізниця". Втім фінансувати її в повному обсязі підприємство не має бажання.

Народна депутатка України Ганна Гопко звернулась до Рівненської обласної ради, аби та прийняла вузькоколійку на свій баланс і профінасувала з місцевої казни.

Втім депутати облради їй відмовили, адже в області немає на це по-перше коштів, а по-друге функцією залізниці є перевезення пасажирів. Органи місцевого самоврядування не мають таких повноважень.

Тим часом зменшено кількість рейсів за цим маршрутом. Відтак потяг тепер курсує тричі на тиждень.

- «Кукушка» з Антонівки до Зарічного їде 4 години, долаючи 106 кілометрів. Тож місцеве населення має змогу добиратися в комфортних умовах до лікарні, банку, на ринок чи в інших справах. До речі, автороги у нас розбиті. Цю відстань автобус долає значно довше. Й умови в міжміських «маршрутках» значно гірші. Та й вартість квитка дорожча удвічі. До нас їздять туристи. Особливо подобається вузькоколійка японцям, австрійцям, німцям, іншим зарубіжними туристам. Тільки чомусь нашій владі руки до цього не доходять… - Так коментує ситуацію, що склалася, слюсар локомотивного депо Олександр Мельник.

Варто зазначити, що родина Мельників ініцюювала музей поліської вузькоколійки. В себе на подвір`ї вони виставляють стару техніку, яку скуповують по всьому світу за власний кошт і реставрують. Саме вони і постійно залучають до себе туристів. 

Врегулювати питання фінансування «родзинки» Полісся можна лише на державному рівні. Сума, необхідна на її ремонт і повну реставрацію, за підрахунками фахівців Рівненської дирекції пасажирських перевезень 100 мільйонів гривень.

Тож району потрібне потужне лоббі цього питання у Верховній Раді України. Саме тому кандидат у народні депутати по 155-му виборчому округу Володимир Рашовський  зустрівся з місцевими активістами, аби допомогти їм у збереженні унікальної залізниці. 

- Дійсно, закрити можна все. Потім його розкрасти і здати на металобрухт… Довести до такого стану ті, хто при владі, можуть легко, як і скинути з себе відповідальність і звалити все на «папєрєдніков». -  коментує ситуацію Володимир Рашовський. - Тим часом у цивілізованих країнах будь-які «родзиночки» намагаються врятувати, аби залучати туристів, розвивати край, культурний потенціал…

Тож я вже ініціюю звернення до ПАТ «Укрзалізниця». І, сподіваюся,  після зміни влади будемо всіми силами вибити фінансування на цей важливий не лише для Рівненського Полісся об'єкт. А «кукушка» може перевозити не лише пасажирів, а й  вантажі. Ви тільки уявіть: який потенціал для регіону ми можемо втратити... 

Якщо ж це питання не вдасться зрушити з місця, то, на превевеликий жаль, вузькоколійка Антонівка – Зарічне, що пролягає на півночі Рівненської області, разом зі своєю цікавою історією і спогадами місцевого населення та ще тисяч туристів про неймовірно незвичні подорожі мальовничим Поліссям, дійсно має усі шанси потрапити на металобрухт.


Читайте більше на RvNews.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: RvNews