Скільки коштував голос переможцям на Рівненщині?
Джерело: RvNews
У Рівненській області, як і в багатьох інших регіонах України, майже абсолютну електоральну перемогу святкувала партія “Слуга народу”. В 5 округах на Рівненщині її представники здобули 4 мандати.
Ще одним новообраним народним депутатом став самовисуванець. Найменше за один голос виборця заплатив самовисуванець Віктор М’ялик, який переміг у 155-му окрузі. Найбільше витратився представник “Слуги народу” Сергій Литвиненко у 156-му окрузі. Саме для нього голос виборця став найдорожчим і значно дорожчим, ніж для решти переможців-мажоритарників.
Громадський рух ЧЕСНО вирішив підрахувати, хто з-поміж переможців у мажоритарних округах на Рівненщині витратив найбільше коштів, а чия виборча кампанія була найефективнішою.
Кандидат від “Слуги народу”, в.о. директора державного підприємства “Зірненський спиртовий завод” Сергій Литвиненко (156-й округ) інвестував у власну перемогу найбільшу суму коштів з-поміж тих, хто пройшов до парламенту в Рівненській області, і спромігся здобути підтримку майже 20 тисяч виборців. Кампанія обійшлася йому в 907 тис. грн.
Найбільшою статтею видатків стало виготовлення агітаційних матеріалів, зокрема плакатів, листівок, буклетів тощо, на понад 455 тис. грн. На їх розповсюдження кандидат витратив майже 162 тис. грн. На використання ЗМІ Литвиненко спрямував майже 150 тис. грн, здебільшого на телеефіри. Ще понад 107 тис. грн коштувала зовнішня реклама на окрузі. У свою виборчу кампанію кандидат вклав 80 тис. грн власних грошей. Решта понад 827 тис. грн – добровільні внески від фізичних і юридичних осіб (457 тис. від фізосіб та 370 тис. від юросіб). Уся сума пожертв від юридичних осіб надійшла від одного підприємства – ТОВ “ІС-БУД”.
Серед донорів-фізосіб були, зокрема, Олександр Сапега, помічник народного депутата від ВО “Свобода” Юрія Левченка та депутата-“свободівця” Київської міської ради Святослава Кутняка, Денис Чернов, депутат Центральної районної в місті Дніпро ради від партії УКРОП, Вадим Мельник, який балотувався до Сарненської районної ради Рівненської області від ВО “Батьківщина”. Голос виборця обійшовся Литвиненку найдорожче з-поміж новообраних нардепів від Рівненщини – у більш ніж 46 грн.
Кандидат від “Слуги народу”, голова правління ГО “Платформа взаємодій “ПРОСТІР” Олександр Ковальчук (152-й округ) зумів здобути підтримку понад 24 тисяч виборців. Кампанія коштувала йому майже 697 тис. грн. Найбільшою статтею видатків кандидата стало використання ЗМІ – майже 437 тис. грн. З них 342 тис. грн він витратив на телевізійні ефіри. У виборчу кампанію Ковальчук вклав виключно власні кошти. Для нього вартість голосу становила 29 грн.
Третє місце в області за ціною голосу посів висуванець “Слуги народу”, ФОП Олександр Аліксійчук (154-й округ). Йому вдалося здобути підтримку понад 30 тисяч виборців. Кампанія обійшлася Аліксійчуку в більш ніж 645 тис. грн. Найбільшою статтею видатків стало використання медіа – понад 227 тис. грн. З них 208 тис. грн було витрачено на розміщення публікацій у друкованих ЗМІ. На виготовлення агітаційних матеріалів пішло понад 225 тис. грн. У кампанію кандидат вклав тільки власні кошти. Голос виборця коштував Аліксійчуку 21,3 грн. За представника президентської партії, головного юриста ТОВ “Проф Дез Контроль Плюс” Романа Іванісова (153-й округ) проголосували майже 29 тисяч виборців. Йому кампанія обійшлась у понад 444 тис. грн.
Найбільшою статтею видатків було використання ЗМІ – більш ніж 197 тис. грн, з них майже 89 тис. грн – на телебачення та майже 87 тис. грн – на друковані ЗМІ. Понад 115 тис. грн кандидат заплатив за виготовлення матеріалів передвиборчої агітації. У кампанію Іванісов вклав лише власні кошти. Голос виборця коштував йому 15,53 грн.
Щоб перемогти у 155-му окрузі, фінансовий директор ТОВ “МДС-Буд”, самовисуванець Віктор М’ялик спромігся здобути майже 27 тисяч голосів виборців. В агітацію він вклав найменше з-поміж кандидатів на Рівненщині – 388 тис. грн. Це дало йому змогу провести найефективнішу виборчу кампанію в області. Найбільшу частину виборчого фонду, а саме понад 154 тис. грн,
М’ялик спрямував на виготовлення агітаційних матеріалів, ще 137 тис. – на використання ЗМІ, зокрема на розміщення публікацій у друкованих виданнях. У кампанію кандидат вклав понад 278 тис. грн власних коштів. Решту 100 тис. грн дала одна фізична особа – Наталія Климець, котра у 2010-2015 роках була помічницею депутата Київської обласної ради від Партії регіонів Сергія Бомчака, а наразі є заступницею начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб Ківерцівського управління ГУ ДФС у Волинській області. Голос виборця коштував М’ялику 14,47 грн, тобто найдешевше з-поміж переможців в області. Зазначимо, що, крім виборчих фондів самих мажоритарників від “Слуги народу”, для перемоги кандидатів від цієї політсили працювала й реклама всієї партії, яка підвищувала їхні рейтинги. Загалом партія витратила на парламентську кампанію близько 114 млн грн.
Утім, як повідомляв Рух ЧЕСНО, не всі видатки “Слуги народу” було відображено у звіті партії.
Повідомляє громадський рух ЧЕСНО
Читайте більше на RvNews.
Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: RvNews