АМУ не підтримує законопроєкт, який передбачає додаткові витрати з місцевих бюджетів

27.04.2020 23:45   Опубліковано : Галина Кіт
Джерело: TeNews

На розгляді в Комітеті Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій знаходиться проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення справедливості у питанні оплати праці педагогічним працівникам закладів дошкільної і позашкільної освіти» (№ 2180 від 25.09.2019 року). 

Законопроєктом пропонується суттєво підвищити умови оплати праці педагогічних працівників закладів дошкільної освіти і закладів позашкільної освіти. Зокрема, пропонується посадовий оклад педагогічного працівника закладу дошкільної освіти і закладу позашкільної освіти найнижчої кваліфікаційної категорії встановити в розмірі трьох мінімальних заробітних плат.

Асоціація міст України, в цілому підтримуючи необхідність підвищення оплати праці педагогічних працівників, вважає за необхідне висловити окремі пропозиції до тексту Законопроєкту.

Відповідно до частини першої статті 89 Бюджетного кодексу України до видатків, що здійснюються з бюджетів міст республіканського Автономної Республіки Крим та обласного значення, районних бюджетів, бюджетів об’єднаних територіальних громад, належать, зокрема, видатки на дошкільну та позашкільну освіту. У Пояснювальній записці до Законопроєкту зазначено, що «проект Закону на момент внесення не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України». У той же час не надано належне фінансово-економічне обґрунтування, оскільки реалізація норм Законопроєкту призведе до значного збільшення видатків місцевих бюджетів.

Зауважуємо, що згідно з частиною третьою статті 142 Конституції України витрати органів місцевого самоврядування, що виникли внаслідок рішень органів державної влади, компенсуються державою. У той же час Законопроєкт не містить жодного компенсаторного механізму місцевим бюджетам.

Слід звернути також увагу, що спроможність місцевих бюджетів є різною. В Асоціації міст України є інформація від окремих громад, які констатують відсутність ресурсів на утримання закладів освіти.

Крім того, наслідком впровадження Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» стануть суттєві втрати місцевих бюджетів. У результаті місцеве самоврядування не зможе здійснювати навіть визначені чинним законодавством виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери.

У свою чергу, прийняття Законопроєкту не тільки поглибить критичну ситуацію з виплатами, а й призведе всупереч прогнозованому соціально-економічному зростанню зазначених категорій освітян до скорочення педагогічних працівників та закриття (призупинення діяльності) закладів дошкільної, позашкільної освіти.

Пропонуємо в Пояснювальній записці надати належне фінансово-економічне обґрунтування, а в Законопроєкті визначити відповідні компенсатори місцевим бюджетам на покриття додаткових видатків, необхідних для забезпечення підвищення заробітних плат працівникам закладів дошкільної та позашкільної освіти.

Зважаючи на вище зазначене, Асоціація міст України звернулася листом до Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій з проханням повернути проєкт Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо відновлення справедливості у питанні оплати праці педагогічним працівникам закладів дошкільної і позашкільної освіти» авторам законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Аналітичний центр АМУ


Читайте більше на TeNews.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: TeNews