Тернополяни можуть не отримати посилок від родичів-заробітчан

06.06.2020 22:43   Опубліковано : Новини Тернопілля
Джерело: Терен

Про збільшення вартості транспортування посилок в Україну заробітчани почали говорити ще з початку пом’якшення карантинних обмежень в країнах Європи. Подекуди ціна за кілограм зросла вдвічі, що доволі «кусається».

Однак у світлі недавніх подій вартість перевезення посилок може зрости ще більше. Суть полягає в оплаті ввізного мита, до чого тепер змушують власників «поштових» бусів.

Річ ось у чому. Усі іноземні товари, які ввозяться на територію України (незалежно через який кордон), повинні розмитнюватися. Оподаткування скасовується, якщо загальна вартість продукції менш ніж 500 євро. Тут і виникає питання – як до цього ввозилися звичні усім передачі заробітчан?

Дехто і справді сплачував певну кількість податку, проте більшість працювала за домовленою схемою.

– Кожен перевізник має «своїх людей» на кордоні, – розповідає Володимир. Прізвище чоловік просить не вказувати. – Деколи доводиться чекати по 10-12 годин, аби потрапити на ту зміну, яку вигідно. Тоді гроші платяться «у кишеню», хто має совість – то ще трохи дає як податок, суттєво занижуючи вартість перевезень.

Однак на початку тижня перевізників поставили перед фактом: відтепер буде оплачуватися повна митна вартість – по 900-2500 євро з одного буса. Власне це і стало причиною пікетувань та перекриття митного пункту «Тиса», що на кордоні з Угорщиною.

До слова, лише через зазначений пункт пропуску щороку ввозиться понад 12 тисяч тонн продукції, левова частка вартості якої суттєво занижена.

Кількаденний скандал дозволив знайти тимчасовий компроміс – 0,55 євроцента за 1 кілограм перевезеного товару. Аби все було чесно на пунктах пропуску ввели окремі групи перевірок з працівників СБУ. Однак, як зазначають і перевізники і можновладці, – така ціна не на довго. Перші хочуть її знизити, другі – підвищити.

– Навіть тих 0,55 євроцента – це забагато, – ділиться Володимир. – Ніхто не враховує цін на бензин, на продукти в дорогу, платних автошляхів. А ще додатково ремонт машини. З одного рейсу якщо й залишиться 300-400 євро – то дуже добре.

Попри те, ціни за кілограм для заробітчан таки виросли від 0,5 до 2,5 євро.

– Якщо раніше я платила євро за кілограм, то зараз хочуть два, – каже Наталя Яків, яка живе у Парижі. – Вроді б одне євро, але тепер за посилку треба викласти не 30 євро, а всі 60. Для мене це дуже багато, тому наразі чекатиму здешевіння.

Схожа ситуація й в інших країнах: Німеччина – з 1 євро до 1,5, Італія – з 1 до 1,5, Португалія та Іспанія – з 1,5 до 2,5-3, Польща – з 1 до 1,5. Усе залежить від кілометражу до кордону України та власне віддаленості вглиб.

– Я передаю завжди дві посилки – на Чортківщину молодшому сину та на Київщину – донці, – розповідає Оксана з Німеччини. – Якщо раніше на Тернопільщину платилося євро, а на Київщину – 1,5 за кілограм, то зараз 1,5 та 2 відповідно. Якщо ціни ще виростуть, вигідніше пересилати гроші й нехай діти купують все необхідне на Батьківщині.

Наразі про подальше підняття цін поки не відомо. Однак знаємо, десятки тернополян вже відмовилися передавати посилки, оскільки це не вигідно.


Читайте більше на TeNews.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: Терен