Новини Рівненщини

Новини Рівненщини

Блогер, журналіст, RvNews

Які виклики та можливості очікують новостворені громади Рівненщини?

05.02.2021 13:16   Автор : Новини Рівненщини
Джерело: dubno.rayon.in.ua/

Після адміністративно-територіальної реформи та місцевих виборів в Україні остаточно сформували межі громад, обрали їх очільників й починають по-новому надавати адміністративні послуги. Нині на Рівненщини є 64 громади. Більшість із них утворилися ще у процесі добровільного об'єднання.

У Дубенському районі – 19 громад: дві міських, три селищних і 14 сільських громад. Площа усіх громад становить 3 306 км2. Населення – 169 079 осіб.

Про основні відмінності організації діяльності у новостворених громад Район.in.ua розпитав у керівника Рівненського регіонального офісу Програми «U-LEAD з Європою» Руслана Сивого.

– Які основні відмінності у роботі громад, які утворилися добровільно й які утворилися після 25 жовтня?

– Громади, які утворилися добровільно, розвиваються швидше, успішніше, креативніше, бо у них було для цього кілька попередніх років та фінансові можливості, підтримка з боку держави та різноманітних інституцій.

А громади, які з’явилися нещодавно тільки роблять перші кроки, тому їм так потрібна експертна підтримка.

– Чи є різниця у фінансових надходженнях для цих двох типів громад?

– Нині всі громади мають однаковий статус, однакові види надходжень, згідно з Бюджетним кодексом Україна. Різниця полягає лише в тому, що у перших – краща динаміка росту.

Але далі все залежатиме від ефективного менеджменту у громаді, вміння використовувати ресурси на своїй території.

– Адміністративні послуги у новостворених громадах: як швидко налаштується механізм надання, що треба знати жителям цих громад про адмінпослуги?

– Отримати ті чи інші адміністративні послуги мешканці громад можуть у Центрах надання адміністративних послуг. У багатьох з них є навіть віддалені робочі місця або мобільні ЦНАПи, а тому жителям громади навіть немає потреби вирушати до міст.

Значну допомогу у цій сфері надає та складова частина «Програми U-LEAD», яка опікується ЦНАПами. Це – і техніка, і навчання для працівників, і покращення надання якості адміністративних послуг.

– Які проблеми найчастіше виникають у новостворених громадах?

– Це ціла низка викликів – зазвичай це – відсутність кваліфікованих кадрів, недосконалість законодавства, передача повноважень без ресурсів. Також потрібно, щоб усі «учасники гри» стали партнерами під час зміни адміністративно територіального устрою.

Також громадам варто більше уваги приділяти предметному та повноцінному навчанню свої працівників.

– Розкажіть, будь ласка, про діяльність Програми «U-LEAD з Європою»?

– Програма для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» – це Програма, яка спільно фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією. її робота розпочалася в Україні в 2016 році.

«U-LEAD з Європою» робить внесок у створення багаторівневої системи управління, яка є прозорою, підзвітною та реагує на потреби громадян.

Серед її цілей – посилення спроможностей ключових суб’єктів на національному, регіональному та місцевому рівнях з метою впровадження реформ регіональної політики та децентралізації, зокрема вертикальну та горизонтальну координацію та розвиток спроможності на всіх рівнях управління по всій Україні та розширення прав і можливостей об’єднаних громад з метою надання високоякісних послуг громадянам, що робить внесок у реформу децентралізації

Йдеться про створення чи модернізацію до 600 належних центрів надання адміністративних послуг, які відповідають очікуванням громадян, та розробку ІТ-рішення, які забезпечують надання відповідних послуг.

 

– Знаю, що Програма започаткувала серію заходів для громад. Розкажіть про це детальніше. Чому це важливо для громад?

– Спираючись на попередній успішний досвід підтримки громад після перших виборів, проведених у 2018 та 2019 роках, Програма «ULEAD з Європою» розробила пакет навчальних та інформаційних матеріалів під загальною назвою «Перші кроки новостворених громад», який представники регіональних офісів запропонувати керівництву громад.

Йдеться про підготовку та проведення першої сесії у громаді, кадрові питання, реорганізація та підготовка та проведення бюджетної сесії.

До складу авторської групи, яка готувала навчальні матеріали, увійшли керівники окремих регіональних офісів Програми, радники з питань муніципальних фінансів, децентралізації та місцевого самоврядування, тому вони охоплюють усі аспекти проблемних питань, які постануть перед новообраними радами. Окремо хочемо підкреслити, що матеріали щодо процедури реорганізації будуть доопрацьовані після законодавчого врегулювання цього питання.

Заходи підтримки включають вебінари, тренінги, індивідуальні та групові консультації, підтримку щодо підготовки документів. Через пандемію коронавірусу, усі заходи організовуються в мережі Інтернет. Рівненський регіональний офіс Програми «U-LEAD з Європою» провів чимало таких заходів для місцевих громад.

– Які ще активності Програми будуть корисними для громад?

– Йдеться про конкурс проєктів від Програми «U-LEAD з Європою» «Волонтерство в громаді», куди було відібрано чотири громади з Рівненщини. Про них ми розкажемо згодом. Дві громади – Острожецька та Корецька будуть разом з експертами Програми розробляти стратегії розвитку, що украй важливо для подальшого становлення громади.

Автор: Ірина ВОРОТНА

Джерело: Район.in.ua 


Читайте більше на RvNews.

Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: dubno.rayon.in.ua/