У Львові пройшов форум щодо впровадження реформ професійної та профільної середньої освіти в Україні
Джерело: LvNews
13 серпня 2024 року у Львові пройшов масштабний форум «Партнерство освіти, бізнесу та влади заради відновлення та розвитку України: місія (не)здійсненна?».
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/2e7075289784c84d6dedd72e573f7702.jpg)
До заходу долучилися понад 300 учасників, серед яких представники Уряду України, Посольства Швейцарії в Україні, народні депутати України, заступники голів обласних державних адміністрацій (ОВА), представники громад, а також закладів професійної та загальної середньої освіти. Крім цього, у дискусіях форуму взяли участь представники великого українського бізнесу, а також менеджери міжнародних організацій, долучених до підтримки реформи професійної освіти.
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/9958c9fec659b40b409e71c80f4bc54c.jpg)
Форум організовано Швейцарсько-українським проєктом DECIDE за підтримки та у партнерстві з Міністерством освіти і науки України.
Ключове питання форуму — як реформа старшої профільної школи пов'язана зі змінами, які наразі відбуваються в системі професійної освіти. Передбачається, що з 2027-го в Україні запрацює трирічна профільна середня освіта (10-12 класи) за академічним або професійним спрямуванням. Для того, аби підлітки обирали напрям подальшого навчання, спираючись на власні інтереси, професійні уподобання та кар'єрні перспективи, в системі освіти має якісно працювати профорієнтація.
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/e3558b2e63fcf9493a778649681ba33d.jpg)
На форумі було презентовано новий напрям «DECIDE: ПРОФТЕХ», у межах якого Проєкт DECIDE надасть експертну і технічну підтримку у пілотуванні моделей співробітництва ОВА, територіальних громад, шкіл, профтехів та бізнесу задля створення системи карʼєрного супроводу учнів у виборі майбутньої професії з фокусом на професійне спрямування. Водночас, в межах напряму заплановано низку інших завдань, які сприятимуть модернізації системи професійної освіти.
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/8da550f8954f4be37c07c1c25c500614.jpg)
Дмитро Завгородній, заступник міністра освіти і науки України, наголосив:
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/51b9b57cadd3cac19c19ebd11a293063.jpg)
«Для того, щоб молодь зацікавилася професійною освітою, заклади мають не лише постійно оновлювати зміст, а й бути зовні привабливими. Уряд України консолідує ресурси міжнародних партнерів, а також інвестує державні гроші у розбудову інфрастраструктури. Цьогоріч з державного бюджету виділили 549 млн грн на створення навчально-практичних центрів. Проєкт DECIDE — один із партнерів реформи профтеху — працюватиме над створенням 10 профорієнтаційних хабів на базі обраних профтехів за визначеними професійними спрямуваннями. При цьому, ми не обмежуємо заклади у залученні ресурсів бізнесу. Навпаки постійно наголошуємо, що партнерство бізнесу та закладів може і має мати переваги для усіх сторін».
Наталія Піпа, народна депутатка України:
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/5b1bcab7cfca83f4e118cb929b9857df.jpg)
«Будь-які, навіть найкращі новації, залишаться на стадії ідеї, якщо не будуть опрацьовані зі стейкхолдерами і зафіксовані у законодавстві. З огляду на те, що реформа “Нова українська школа” наближається до третього, завершального етапу, для нас дуже важливо зосередитися на профорієнтації. Вона стане допоміжною у момент, коли учні обиратимуть між освітою академічного або професійного спрямування».
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/83e0e514529e3da232a36fd88bec7a0a.jpg)
Сімон Троллер, заступниця керівника Програми співробітництва Посольства Швейцарії в Україні, зазначила:
«З 2019 року Україна стала на шлях модернізації системи професійної освіти. Одна з передумов такого рішення — брак кваліфікованих робітників на ринку праці. В Україні лише 20% випускників шкіл вступають до закладів професійної освіти, тоді як в Швейцарії цей показник складає 65%. Змінити ситуацію можна через налагодження системи карʼєрного супроводу учнів, і зокрема профорієнтації. Швейцарія підтримує Уряд України у реформуванні професійної освіти та розвитку сучасної, інклюзивної системи карʼєрного супроводу учнів. Ми віримо в успіх цих починань та підтримуємо Україну на шляху змін».
Валентина Полторак, менеджерка Проєкту DECIDE, презентувала напрям «DECIDE: ПРОФТЕХ» та зазначила:
«Ідея нашого нового напряму “DECIDE: ПРОФТЕХ” полягає в тому, щоб налагодити партнерства між органами влади, освітою та бізнесом заради створення в Україні системи кар’єрного супроводу підлітків у виборі ними майбутньої професії. Ми вже працюємо над пілотування такої моделі співробітництва у шести областях України: Одеській, Івано-Франківській, Полтавській, Чернігівській, Львівській та Київській областях. Саме в цих регіонах разом з обласними військовими адміністраціями ми відібрали 9 територіальних громад, де територіально знаходяться 10 профтехів, в яких будуть створені профорієнтаційні хаби. На кожен хаб ми виділяємо 3,6 млн гривень грантових коштів.
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/808a10e50abc257ca68fcfe1a75d7c2b.jpg)
Понад 20 пілотних шкіл з партнерських громад впровадять курси з профорієнтації, розроблені Цюрихським педагогічним університетом. Для партнерських областей ми також підготуємо кар’єрних радників та координаторів з профорієнтації. Планується, що громади організують цілу низку заходів, таких як екскурсії на підприємства, майстер-класи, ярмарки професій, а області допоможуть їм у налагодженні співробітництва з бізнесом та профтехами. Загалом всі разом ми відпілотуємо комплексний підхід до організації кар’єрного супроводу учнів у виборі майбутньої професії з фокусом на професійне спрямування».
Заступник голови Львівської ОВА Олександр Кулебін зазначив:
«Освіті потрібен бізнес, бо він не дозволить готувати фахівця неякісно. Він зацікавлений у тому, щоб надати для навчання сучасне обладнання. Тому, створюючи навчально-практичні центри в області, ми консультуємося і залучаємо бізнес до їхнього оснащення. Інколи такі консультації дозволяють і самому бізнесу зрозуміти, чим співпраця з профтехами корисна для нього, які можливості відкриває – що можна не вкладатися в окремий центр для навчання фахівців, а співпрацювати з закладом профтехосвіти. І тут дуже важливе лідерство керівника закладу освіти, який має створити умови для співпраці з бізнесом».
Андрій Москаленко, заступник міського голови з питань економічного розвитку Львівської міської ради:
«Місто Львів вже давно визначило для себе пріоритетом розвиток професійної освіти. Робота із закладами професійної освіти відбувається за різними напрямами: окрім оновлення матеріально-технічної бази, підтримуємо участь профтехів у міжнародних проєктах, працюємо над їхнім іміджем у громаді, інвестуємо у їхню самопрезентацію серед молоді — через оновлення сайтів та візуальної айдентики закладів. Крім того, з початком повномасштабного вторгнення Львів став прихистком для сотень наших співвітчизників. У цей критичний для країни момент заклади професійної освіти стали місцем, де внутрішньо переміщені особи, які втратили заробіток і вирішили змінити фах, змогли пройти короткострокове навчання і змогли працевлаштуватися за здобутою робітничою професією».
Окрема панель форуму була присвячена успішним кейсам співпраці профтехів та бізнесу, зокрема щодо залучення молоді до стажувань на підприємствах.
![null](https://admin.lvnews.org.ua/uploads/600x400/2024/08/14/8a8bafd981bf20644959b0068f3e366b.jpg)
Щоб зрозуміти бачення співпраці освіти, бізнесу та влади, що перешкоджає ефективності цього партнерства, учасникам також запропонували пройти опитування в ментіметрі на початку, під час та на завершення форуму.
Читайте більше на LvNews.
Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: LvNews