Лідер гурту STELSI Олексій Кухарський: "Зберігаємо оптимізм. У артистів є чимало шляхів до успіху"
Джерело: CvNews
STELSI — один з перших електронних гуртів українського зразка. Вони першими почали створювати суміш української автентичної музики з сучасними танцювальними ритмами, а журналісти почали закріплювати назву «електро-фольк», як опис вищеподаної музичної стилістики. Співпрацювали з Олегом Скрипкою та відіграли сотні концертів на фестивалях та в клубах.
Композиції STELSI — енергія та драйв помножена на світлове шоу на живих виступах — часто використовувались на медіа ринку в якості саундтреків до рекламних кампаній. Як влаштований український шоубіз, як йому живеться на карантині, як змінюють роботу нову технології — про це та інше у розмові з лідером гурту STELSI Олексієм Кухарським.
Як український шоу-бізнес пережив 2020 рік?
Зважаючи на те, що в Україні основним джерелом заробітку артистів є їхня концертна діяльність, яка, на жаль, була припинена у зв’язку з карантинними обмеженнями, нині український шоубіз переживає не найкращі часи. Спочатку, коли прогнози щодо карантинних обмежень були більш оптимістичні, артисти влаштовували онлайн-концерти і намагалися видавати нові релізи задля підтримки свого імені «на слуху», але жорсткий і надто довгий карантин звів всі потуги нанівець. Зараз як концерти у форматі онлайн, так і будь-які релізи (новий сингл, альбом або кліп) — дуже нечасте явище… Але настрій оптимістичний, бо багато хто працює над новим матеріалом, і усі мають сподівання, що український шоубіз тимчасово перебуває у «законсервованому», а не «мертвому» стані.
Узагалі, як функціонує ця галузь, якщо пояснювати людині, яка від цього далека?
Дуже узагальнено, але в основному це працює так: ти артист (виконавець/виконавиця, гурт, проект тощо). Ти створюєш музичний продукт (а ще власний імідж, кліпи, шоу). Видаєш свій музичний продукт і займаєшся його просуванням. Якщо людям подобається, вони починають дивитися твій кліп, слухати твої треки на радіо, прослуховувати твою музику в стрімах. Словом, ти нарощуєш популярність. Далі починаєш гастролювати і брати гонорари за свої виступи — профіт!
Чи суворою є конкуренція, як в Україні, так і для українських виконавців за кордоном, що її посилює і як вони просуваються?
Конкуренція в Україні існує, але вона не є жорсткою (як, скажімо, в США). Все це — у зв’язку з «кастовістю» нашого ринку. Є декілька ієрархій, які дуже рідко можуть між собою перетинатися, так як між ними величезна різниця у фінансовій базі, доступі до мас-медіа, інструментів розкрутки тощо. Звичайно, один виконавець може бути на нижчому щаблі цієї піраміди. Але, ставши «вірусним» завдяки якомусь популярному телешоу, або зробивши щось оригінальне, артист може вмить «вистрілити» на саму «верхівку» (як-от, alyona alyona чи Jery Heil). А хтось може навпаки виходити на цю вершину поступово (як це було в свій час з «Бумбоксом», або «Без обмежень»).
Щодо українських виконавців, які виступають за кордоном. По-перше, їх обмаль. А по-друге, тих, хто регулярно виступав, взагалі можна перерахувати на пальцях. Можу пригадати тільки Jinjer (це світ важкого металу), Stoned Jesus (рок) та ДахаБраха. Просувається кожен по-різному. Наприклад, ДахаБраха — завдяки своїй оригінальності і «екзотичності» для західного слухача. Stoned Jesus та Jinjer — це дуже якісний і актуальний рок\метал, зроблений за всіма канонами Заходу й підписаний на західних лейблах, які і просувають ці гурти.
Чи треба державі (чи кому?) допомагати (і як?), чи краще — не заважати?
Держава однозначно має допомагати шоубізу. Бо тільки у держави є основні важелі для цього. Наприклад, закон про захист авторських прав та збір роялті (авторської винагороди). Або мовні квоти на радіо та телебаченні — все це функції, які можна реалізувати тільки на державному рівні. Тому, вважаю що взаємодія має бути.
Над чим зараз працюєш?
Під час карантину гурт STELSI зіграв перший в Україні онлайн-концерт у форматі 360 градусів, а також видав новий сингл. Наразі готуємо новий музичний матеріал, працюємо над новим шоу.
Нові технології — допомагають митцям, чи навпаки, перетворюють сферу на черговий «конвеєр», як уже сталося з медіа?
Це запитання має дві відповіді «так». З одного боку, нові технології зробили доступними дуже багато речей, які в минулому були недоступні або дуже дорогі. Наприклад, сучасні кліпи знімають досить якісно на цифрову техніку. Це дозволяє зменшити витрати на кліп у десятки разів у порівнянні з кіноплівкою — як це було колись. Але у той самий час з’явилося дуже багато однотипного і відверто некоректного контенту (хоч і знятий він якісно). Так само, як сучасні віртуальні студії звукозапису (DAW) з повним набором віртуальних синтезаторів та ефектів (які в минулому коштували дорого) через свою легкодоступність знівелювали цілі жанри електронної музики. Але, як наслідок, митець отримав у свої руки відносно доступний і недорогий інструментарій для реалізації своєї творчості… Тому це і допомога, і конвеєр одночасно.
Як виглядає на музичній мапі Буковина, чи вже (чи ще) не «виглядає»?
Протягом останнього часу наш регіон трохи «розслабився» в музичному плані, і причину цього неможливо відгадати. Чимало цікавих рок-гуртів, яких я знав особисто, на жаль, розпалися. Все поглинула мода на кавер-бенди. Із авторської музики, із гуртів, які мають досвід гастрольної діяльності, працюємо ми, STELSI, а також «Гуцул Каліпсо», Sasha Boole, «Монополія». Тому, якщо ми і є на «музичній мапі», то нас треба розглядати через збільшувальне скло…
Читайте більше на CvNews.
Хочете повідомити нам свою новину? Пишіть на електронну адресу tenews.te.ua@gmail.com. Слідкуйте за нашими новинами в Твіттер і долучайтеся до нашої групи і сторінки у Фейсбук.
Джерело: CvNews